Denizcinin anasayfası

Gümbet İskele sorunu çözüme kavuşuyor

Gümbet’te amatör denizcilerin teknelerini bağladığı küçük iskeleler sorununun çözümü ile ilgili Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras düğmeye bastı.

Gümbet tekne bağlama iskelesinin yanında inşa edilen kaçak ve ruhsatsız olduğu için yıkılan 46 adet tahta iskelenin yıkımının ardından Bodrum Amatör Denizciler Derneği Başkanı Ersin Uslu, yönetim kurulu üyeleri ve yaklaşık 30 kadar amatör denizci Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras’ı ziyaret ederek sorunun çözümü için seçenekleri değerlendirdiler.

Ziyaret öncesi Bodrum Gündem’in sorularını yanıtlayan Bodrum Amatör Denizciler Derneği Başkanı Ersin Uslu “Buradaki arkadaşlarımızın tamamı Bodrum Amatör Denizcileri. Biz bunu defalarca söyledik buradaki arkadaşlarımızın hiçbiri süper yat, motor yat sahibi değil. Üç beş metrelik tekneleri olan amatör denizcilerimiz. Gümbet koyunda bulunan amatör denizcilerimizin teknelerinin bağlı olduğu iskeleler geçtiğimiz  günlerde yıkılmıştı. Biz o aşamadan itibaren hep çözüm odaklı olarak hareket ettik.  Sorunun çözülmesi gerektiği konusunda gerek belediye başkanımız nezdinde, gerek kaymakamımız nezdinde girişimlerde bulunmuştuk. Belediye başkanımızdan da bu sorunun çözümlenebileceği yönünde olumlu sinyaller aldık. Amatör Denizcilerimizle, yönetim kurulumla beraber bugün buradayız. Başkanımızdan çözüm önerisinin nasıl olacağı konusunda önerilerini bekleyeceğiz.” dedi.

Şuan ki durumda tekne sahiplerinin yanaşma noktaları olmadığı için teknelerine ulaşmada sorun yaşadığına dikkat çeken Uslu sözlerine şöyle devam etti “Bu küçük iskeleler kara ile bağlantılarını sağlıyordu ve şuanda teknelerine ulaşamıyorlar. Tekneler de can ve mal güvenliği açısından tehlike arz ediyor. Allah korusun yarın büyük bir fırtına halinde o küçük teknelerin hepsinin karaya vurması söz konusu olabilir. İçerisinde bir amatör denizcimiz o an varsa müdahale etmek istese de müdahale edecek durumu yok, çünkü kara ile bağlantısı kesik. Ancak yüzerek buraya ulaşabilir. İnşallah kötü bir olay yaşanmadan biz sorunu çözüleceğine inanıyoruz, inanmak istiyoruz bunun içinde buradayız.”

Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras “Öncelikle ziyaretleri için kendilerine çok teşekkür ediyorum. Bodrum’da büyük bir bağlama sıkıntısı var. Bodrumumuz üç tarafı denizlerle çevrili bir yarımada. Tabii ki burada insanların denizle iletişimi, alışverişi olmalı. Biz bütün Bodrum’da yaşayan insanların deniz insanları olduğunu biliyoruz ve denizle sonuçta amatör bir şekilde olsa iletişim halinde olmaları gerekir. Balıkçılık yapan ve denizde zaman geçiren insanlar olmalı. Bağlama sıkıntımız da çok büyük. Bağlama sıkıntımız var ama bir taraftan da bu bağlama sıkıntısı kurumsal bir şekilde çözülemediği için şimdiye kadar maalesef herkes kendi çözümünü aramış. Kendi çözümünü arayınca da bu yasa dışı bir çözüm yolları ortaya çıkmış. Çatma iskeleler, yasa dışı bağlamalar la da mücadele etmek yine yerel yönetimlere düşüyor. Mecburen biz de bu nedenlerden dolayı vatandaşımızla karşı karşıya geliyoruz. Biz zaten özellikle bağlama sıkıntılarını çözmek için İçmeler bölgesinde yüksek kapasiteli bir bağlama yeri yapacağız. O da sadece sorunu çözmüyor. On bin bağlamalık bir yer yapsanız yine dolacak o. Bodrum’da şuanda deniz trafiği çok fazla arttı.

Gümbette büyük bir problem var. Gerçekten denizle uğraşan amatör denizcilerimizin bağlama problemi mevcut. Onlar gidip özel marinalara onlarca para verecek insanlar değil. Emekli insanlarımız var burada, dar gelirli insanlarımız var, onlarında tabii denizden faydalanması gerekiyor. Gümbet’te ki bağlama sorununa çözüm için arkadaşlarımızla görüştük. Kaymakamımızda zaten çözüm noktasında bize destek vereceğini beyan etti. Arkadaşlar da bana önerilerini getirdiler. Bende hem Liman Başkanlığına, hem de kaymakamımıza görüşüp Belediye eliyle bu işin çözümünü arayacağım. Şimdilik kararımız bu. Çok hızlı bir şekilde karar vereceğiz kimsenin mağdur olmasını istemiyoruz. Tabii ki tekneler sonuçta milli servet, zar zor alınan idame ettirilen deniz araçları. O yüzden bir an önce bu soruna kalıcı bir çözüm bulmayı hedefliyoruz. “ dedi.

Bodrum Amatör Denizciler Derneği Başkanı Ersin Uslu  Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras’la olumlu geçen görüşmenin ardından “Başkanımızla bugün olumlu bir görüşme yaptık. Kendisine sorunları ve bizim alternatif çözüm önerilerimizi aktardık. Beraberce bu konunun çözümü için Amatör Denizcilerin, esnafın, emeklimizin sahip olduğu küçük teknelerin sorunların çözümü için sorumluluk alacağını ve çözme yolunda elinden geleceğini yapacağını bize beyan etti. Umuyoruz en kısa zamanda bu sorun çözülür ve hakkaniyetli bir şekilde herkes mutlu olur diye düşünüyoruz. Bu konuda başkanımıza da güveniyoruz. İnşallah kısa bir zaman içinde sorunlarımız çözülmüş olacak. Bu kararlılığı başkanımızda gördüm. Oda çözmek için mücadele ediyor. Ve çözüleceğine inanıyoruz. “ dedi.